• Sākums
  • Uncategorized
  • Kravu pārvadājumi 2022.gadā – galvenās izmaiņas transporta nozarē Eiropā

Kravu pārvadājumi 2022.gadā – galvenās izmaiņas transporta nozarē Eiropā

2022.gadā daudzās Eiropas valstīs tika ieviestas vairākas būtiskas izmaiņas transporta un loģistikas nozarē. Zemāk lasiet par 2 no skaļāk afišētajām izmaiņām.

Mobilitātes pakete

Februārī stājās spēkā vairākas Mobilitātes paketē paredzētās izmaiņas. Tas jo īpaši attiecas uz:

♦ pienākumu informēt par vadītāju deleģēšanu, izmantojot īpašu saskarni pārvadātājiem, kas pieslēgti IMI iekšējā tirgus informācijas apmaiņas sistēmai – spēkā no 2022. gada 2. februāra;

♦ mainot atalgojuma struktūru starptautiskajos pārvadājumos autovadītājiem; autovadītājiem būs jāsaņem pilna minimālā alga, kas ir spēkā valstī, kurā viņi sniedz pakalpojumu; tas neietver tranzīta braucienus, kā arī divvirzienu transportu – spēkā no 2022. gada 2. februāra;

♦ pienākums reģistrēt robežšķērsošanas vietu digitālajā tahogrāfā – spēkā no 2022. gada 2. februāra;

♦ pienākums atgriezt automašīnu bāzē ik pēc 8 nedēļām – spēkā no 2022. gada 2. februāra;

♦ obligāts 4 dienu pārtraukuma periods (pārtraukuma periods — tiek skaitīts no pēdējās kabotāžas operācijas beigām), starp sekojošām kabotāžas operācijām attiecīgajā valstī – spēkā no 2022. gada 2. februāra.

Attālināta riepu spiediena mērīšana

Šogad stāsies spēkā arī ES regulas, kas ievieš papildu aprīkojumu kravas automašīnām. No šī gada 6.jūlija jaunsertificētajām kravas automašīnām, puspiekabēm un piekabēm obligāti būs riepu temperatūras un spiediena sensori. Divus gadus vēlāk šis pienākums attieksies uz visiem jaunizveidotajiem smagajiem transportlīdzekļiem.

Spiediena mērīšana transportlīdzekļos tiks veikta netieši, izmantojot spiediena aprēķināšanas algoritmu, jo īpaši pēc riteņa apgriezienu skaita, vai tieši pateicoties sensoriem, kas uzstādīti ritenī (uz loka, vārsta vai riepas).

Eiropas Komisija cer, ka jaunā iekārta uzlabos ceļu satiksmes drošību un samazinās pārvadātāju izmaksas. Braukšana ar nepietiekami piepumpētām riepām nozīmē ātrāku protektora nodilumu un lielāku degvielas patēriņu.

Turklāt pēc dažiem mēnešiem Mobilitātes pakete uzliks pienākumus uzņēmējiem, kuri veic kravu autopārvadājumus, izmantojot transportlīdzekļus ar pieļaujamo kopējo masu no 2,5 līdz 3,5 tonnām attiecībā uz pārvadātāja profesijas pieejamību starptautiskajos pārvadājumos. preces. Lai veiktu šāda veida pārvadājumus, pārvadātājam būs nepieciešama atļauja transporta darbību veikšanai un ES licence. Šie noteikumi stāsies spēkā no 2022. gada 20. maija.

 

Avots: kravutransports.lv