Pirmais sasvēršanas rotors ir uzstādīts uz “SC Connector”

Somijā bāzētā Norsepower ir uzstādījusi pasaulē pirmo sasvēršanās rotora buru komplektu uz “SEA-CARGO roll-on/roll-off carrier SC Connector”.

35 metrus garā rotora buras nodrošinās papildu vēja apriti, kas ļaus samazināt degvielas patēriņu, degvielas izmaksas un oglekļa emisiju līdz pat 25%. Labvēlīgos vēja apstākļos kuģis varēs uzturēt savu regulāro ātrumu, liecina Norsepower.

Sasvēršanas funkcija, pirmkārt, ļauj “SC Connector” pārvietoties pa augstuma ierobežotiem maršrutiem, kamēr tas darbojas Ziemeļjūras tirgū. “SC Connector”, kas kuģo starp Rietumnorvēģiju, Dāniju, Nīderlandi un arī Zviedriju un Poliju, šķērso vairākus tiltus un elektrolīnijas, pieprasot Rotor Sails pielāgošanu, lai vajadzības gadījumā sasvērtos gandrīz horizontāli.

Norsepower rotora buru risinājums ir modernizēta fletnera rotora versija, kas ir vērpjveida cilindrs, kas izmanto Magnusa efektu, lai izmantotu vēja enerģiju, iedarbinot kuģi.

“Instalācijas pabeigšana ir bijusi ārkārtīgi ienesīga, jo tā atspoguļo to, kā, izmantojot sadarbības pieeju ar klientu, mēs varam ieviest jauninājumus, lai radītu risinājumus, kas ļautu rotora burām sniegt labumu gandrīz jebkuram kuģu veidam vai tirdzniecības maršrutam,” sacīja “Norsepower” izpilddirektors Tuomas Riski. “Tuvojoties IMO 2030. gada mērķiem, mēs redzam, ka mūsu tehnoloģijas kļūst arvien dinamiskākas, jo tirgū ir vērojama elastība, ko mēs varam nodrošināt, lai atbilstu dažādām kuģu prasībām. Šī iekārta parāda, ka tehnoloģija var iet garu ceļu uz to, lai nākotnē pārbaudītu IMO GHG atbilstību, vienlaikus nodrošinot ievērojamas emisijas un degvielas samazinājumu dažādiem kuģu profiliem mūsdienās.”

Instalācija uz “SC Connector” iezīmē Norsepower piekto instalāciju. Uzņēmums ir arī pasūtījis uzstādīt rekordlielu “Rotora buras” uz jaunbūves beramkravu kuģa, iezīmējot pirmo jaunbūvi, kas jāaprīko ar tehnoloģiju.

Projekta attīstība

“Mēs koncentrējamies uz pieejamās atjaunojamās enerģijas izmantošanu un tās izmantošanu tiešai piedziņai, lai projektētu videi draudzīgākus kuģus,” piebilda SEA-CARGO rīkotājdirektors Ole Sævild. “Rotora buru tehnoloģija jau kādu laiku tirgū ir pierādīta, bet mūsu projekta apjoms ir unikāls. Buras ir daudz efektīvākas par tāda paša izmēra parastajām burām, un sasvēršanās funkcija ir būtiska mūsu reisu maršrutiem. Ņemot vērā aplēstos emisiju ietaupījumus, mēs izmantosim savu pieredzi šī plašā mēroga projektā un turpināsim attīstīt to tālāk citiem kuģiem mūsu flotē.”

Avots: www.gcaptain.com